Terug naar het overzicht

AL GEZIEN? IEDEREEN BEHALVE

Na het succes van ''Stukje van Mij'', komt KPN nu met een nieuwe maatschappelijke campagne: ‘'Iedereen Behalve'’, waarin ze aandacht vragen voor online buitensluiten.

Uit onderzoek blijkt dat bijna één op de vier jongeren maandelijks wordt genegeerd, geblokkeerd of verwijderd in groepsapps. Vaak krijgen die apps zelfs titels als “Iedereen behalve [naam]”. Voor jongeren voelt dat niet digitaal, maar keihard echt.

Online buitensluiten is een groepsprobleem. Het echte probleem zit niet bij degene die pest, maar juist bij de groep die zwijgend toekijkt. Om hier aandacht voor te vragen, bundelen ze in de aanloop naar de Week tegen Pesten de krachten met zangeres S10. Zij lanceert het nummer ‘Buut Vrij’, de soundtrack van de film ‘Iedereen Behalve’. Het nummer en de film maken de impact van online buitensluiten voelbaar en benadrukken het verschil dat omstanders kunnen maken.

De campagne is ontwikkeld door Dentsu Creative Amsterdam en de volledige film zal vanaf 26 september in 114 bioscopen te zien zijn.

Share this post

More articles

AL GEZIEN? DEAR DADDY
In deze rubriek vind je inspirerende, onderscheidende, mooie en grappige campagnes die ons zijn opgevallen.
Learn more
AL GEZIEN? NOTHING BEATS A LONDONER
In deze rubriek vind je inspirerende, onderscheidende, mooie en grappige campagnes die ons zijn opgevallen.
Learn more
AL GEZIEN? MUSEUMKAART 'GA'
In deze rubriek vind je inspirerende, onderscheidende, mooie en grappige campagnes die ons zijn opgevallen.
Learn more

© Copyright AMACOM

© 2025 AMACOM

All rights reserved.