Terug naar het overzicht

AL GEZIEN? DEAR DADDY

De laatste tijd zien we steeds vaker campagnes die mannen aanspreken op hun rol in gedrag en taal. Denk aan 'Man, zeg er wat van' of 'Een stukje van mij'. Campagnes die niet met het vingertje wijzen, maar proberen bewustwording te creëren over wat er achter alledaags gedrag schuilgaat.

Eén van de krachtigste voorlopers in dat rijtje is de Noorse campagne #DearDaddy van CARE Norge, ontwikkeld door bureau Schjærven en geproduceerd door Tangrystan Productions.

De Noorse organisatie publiceerde in 2015 een korte film met sterke emotionele storytelling, waarin in slechts 5 minuten vanuit het perspectief van een ongeboren dochter een hele levenslijn wordt getekend: pesterijen, misbruik, relatie­geweld. #DearDaddy is een mooi voorbeeld van hoe campagnes maatschappelijke thema’s op een krachtige manier kunnen verbeelden. Met een verrassend perspectief, een duidelijke boodschap en een slimme doelgroepkeuze laat de film zien hoe kleine gedragingen en taalgebruik grote effecten kunnen hebben.

Share this post

More articles

AL GEZIEN? IEDEREEN BEHALVE
In deze rubriek vind je inspirerende, onderscheidende, mooie en grappige campagnes die ons zijn opgevallen.
Learn more
AL GEZIEN? NOTHING BEATS A LONDONER
In deze rubriek vind je inspirerende, onderscheidende, mooie en grappige campagnes die ons zijn opgevallen.
Learn more
AL GEZIEN? MUSEUMKAART 'GA'
In deze rubriek vind je inspirerende, onderscheidende, mooie en grappige campagnes die ons zijn opgevallen.
Learn more

© Copyright AMACOM

© 2025 AMACOM

All rights reserved.