
Deze december is het opvallend hoe twee grote Nederlandse spelers (bol.com en PostNL) zowel Sinterklaas als de Kerstman hebben samengebracht in één campagne, waar de twee traditioneel altijd los van elkaar gezien worden. Beide merken sturen bewust op een boodschap van verbinding, ontzorging en het belang van echt geven.
Bol.com lanceert de sinterklaascampagne “Voor een cadeau dat ertoe doet”, waarin Sinterklaas en de Kerstman voor het eerst samenwerken. In de campagne ziet een meisje, Anna, haar wens vervuld: pakjesavond vieren met beide ouders. De twee iconen bedenken samen het perfecte cadeau. Bol.com werkt voor deze campagne samen met DEPT®, de film is geregisseerd door Holy Fools (Jelle de Jonge). De campagne is te zien via tv, online video, radio, outdoor, social (zowel organisch als betaald), influencers en display-advertenties.
PostNL laat in hun campagne zien dat zowel Sinterklaas als de Kerstman hun drukke decemberwerk uitbesteden aan PostNL. Sint en Kerstman dansen (letterlijk) in een luchtige video, als symbool dat PostNL de logistiek op zich neemt. PostNL schakelde Hotel L’Amour in voor de campagne die 360-graden wordt uitgezet. De campagne is “digital first” volgens Hotel L’Amour.
.jpg)

