Terug naar het overzicht

(Kandidaat ID: 10942)

CLIENT SERVICE DIRECTOR

AMSTERDAM
Lead
Internationaal, Advertising, Branding/design, Retail, Communicatie

Gewenste positie: een functie als Client Service Director.Voorkeur voor projecten/campagnes die starten vanaf strategie naar conceptontwikkeling. Uitzetten van grote lijnen en supervisie teams.

  • Leiden van complexe strategische en conceptuele merkidentiteit- en positioneringstrajecten;
  • Analyseren van briefings en achterhalen van de onderliggende vraag of uitdaging;
  • Opstellen en afstemmen van strategische plannen van aanpak en bijbehorende budgetten;
  • Verantwoordelijk voor diverse crossmediale projecten en merkontwikkelingsvraagstukken;
  • Onderhouden en uitbouwen van klantrelaties (relatiemanagement & business development);
  • Optimaliseren van processen en workflows, zowel intern als met externe partners;
  • Aansturen en coachen van accountteams in hun groei en talentontwikkeling;
  • Fungeren als senior gesprekspartner voor klanten op het gebied van strategie en merkontwikkeling.

Gewenst bureau: middelgroot branding of communicatie bureau met een informele sfeer. Variëteit in type accounts. Geen 9 tot 5 mentaliteit, flexibiliteit voor invulling van uren.

Persoon/eigenschappen: energiek en enthousiast, communicatief; loyaal; resultaatgericht; gedreven; geen 9 tot 5 mentaliteit; relatiebeheerder; commercieel; makkelijk benaderbaar.

Ervaring: ongeveer 20 jaar in verschillende functies als Client/Account manager/CSD voor zowel reclame als brand identity bureaus. Ruime ervaring in het inhoudelijk, leiden van diverse projecten en managen van klanten in de FMCG, Retail, TV, Finance & telecom.

Extern:

  • Eindverantwoordelijk voor accounts, relatiemanagement en business development;
  • Ontwikkeling van merkstrategieën, positioneringsplannen en plannen van aanpak op directieniveau;
  • Strategische aansturing van merkidentiteit- en positioneringstrajecten voor uiteenlopende opdrachtgevers;
  • Leiden van trajecten op het gebied van brand Identity, (re)branding, creatieve strategie en conceptontwikkeling;
  • Ontwikkelen van merkactivatiestrategieën die merkverhalen tot leven brengen op relevante touchpoints;
  • Strategisch gesprekspartner voor klanten; adviseren op het snijvlak van merk, merkbeleving en business.

Intern:

  • Sparringpartner voor de creatieve directie;
  • Aansturen van accountmanagement- en creatieve teams;
  • MT- lid en mede- vormgeving aan strategische, creatieve en commerciële koers van bureau;
  • Actief sturen op teamontwikkeling, zowel in kennis opbouw als talentontwikkeling;
  • Aannemen van teamleden, voeren van beoordelings - en functioneringsgesprekken.

Opleidingen: wo BE, specialisatie Marketing.

Talenkennis: Nederlands (vloeiend) en Engels (goed) in woord en geschrift.

Dienstverband: beschikbaar voor 36 - 40 uur p/week voor een vast dienstverband
Opzegtermijn: 1 maand.
Bereisbare regio: Amsterdam

Jaarsalarisindicatie: € 110K o.b.v. 40 uur bruto p/maand, afhankelijk van secundaire arbeidsvoorwaarden.

Reageer op kandidaat

© Copyright AMACOM

© 2025 AMACOM

All rights reserved.