Gewenste positie: een functie als Client Service Director.Voorkeur voor projecten/campagnes die starten vanaf strategie naar conceptontwikkeling. Uitzetten van grote lijnen en supervisie teams.
- Leiden van complexe strategische en conceptuele merkidentiteit- en positioneringstrajecten;
- Analyseren van briefings en achterhalen van de onderliggende vraag of uitdaging;
- Opstellen en afstemmen van strategische plannen van aanpak en bijbehorende budgetten;
- Verantwoordelijk voor diverse crossmediale projecten en merkontwikkelingsvraagstukken;
- Onderhouden en uitbouwen van klantrelaties (relatiemanagement & business development);
- Optimaliseren van processen en workflows, zowel intern als met externe partners;
- Aansturen en coachen van accountteams in hun groei en talentontwikkeling;
- Fungeren als senior gesprekspartner voor klanten op het gebied van strategie en merkontwikkeling.
Gewenst bureau: middelgroot branding of communicatie bureau met een informele sfeer. Variëteit in type accounts. Geen 9 tot 5 mentaliteit, flexibiliteit voor invulling van uren.
Persoon/eigenschappen: energiek en enthousiast, communicatief; loyaal; resultaatgericht; gedreven; geen 9 tot 5 mentaliteit; relatiebeheerder; commercieel; makkelijk benaderbaar.
Ervaring: ongeveer 20 jaar in verschillende functies als Client/Account manager/CSD voor zowel reclame als brand identity bureaus. Ruime ervaring in het inhoudelijk, leiden van diverse projecten en managen van klanten in de FMCG, Retail, TV, Finance & telecom.
Extern:
- Eindverantwoordelijk voor accounts, relatiemanagement en business development;
- Ontwikkeling van merkstrategieën, positioneringsplannen en plannen van aanpak op directieniveau;
- Strategische aansturing van merkidentiteit- en positioneringstrajecten voor uiteenlopende opdrachtgevers;
- Leiden van trajecten op het gebied van brand Identity, (re)branding, creatieve strategie en conceptontwikkeling;
- Ontwikkelen van merkactivatiestrategieën die merkverhalen tot leven brengen op relevante touchpoints;
- Strategisch gesprekspartner voor klanten; adviseren op het snijvlak van merk, merkbeleving en business.
Intern:
- Sparringpartner voor de creatieve directie;
- Aansturen van accountmanagement- en creatieve teams;
- MT- lid en mede- vormgeving aan strategische, creatieve en commerciële koers van bureau;
- Actief sturen op teamontwikkeling, zowel in kennis opbouw als talentontwikkeling;
- Aannemen van teamleden, voeren van beoordelings - en functioneringsgesprekken.
Opleidingen: wo BE, specialisatie Marketing.
Talenkennis: Nederlands (vloeiend) en Engels (goed) in woord en geschrift.
Dienstverband: beschikbaar voor 36 - 40 uur p/week voor een vast dienstverband
Opzegtermijn: 1 maand.
Bereisbare regio: Amsterdam
Jaarsalarisindicatie: € 110K o.b.v. 40 uur bruto p/maand, afhankelijk van secundaire arbeidsvoorwaarden.