Een Creative vormt het kloppend hart van een campagne. Op basis van een briefing van account of de klant ontwikkelt een Creative het concept dat de kernboodschap vertaalt naar een verrassend, relevant en onderscheidend idee. Afhankelijk van het specialisme (Art Director of Copywriter, of soms hybride/beide) wordt dit idee uitgewerkt tot sterke visuals, slimme copy of complete contentformats.
Creatives werken intensief samen met strategie, account en productie. Strategie bewaakt de richting, account de doelstellingen en klantrelatie en productie zorgt dat alles technisch en praktisch haalbaar is. De Creative beweegt daartussen: van ruwe schets tot gepolijste campagne en van brainstorm tot presentatie.
Het werkveld is breed. Een Creative vertaalt ideeën naar tastbare, visuele en inhoudelijke middelen. Denk aan:
– Digitale campagnes, websites, apps en social content
– TVC’s, activaties en branded content
– OOH, print, packaging en POS-materialen
– Employer branding, merkidentiteit en 360° concepting
Afhankelijk van het specialisme en het bureau wordt een concept volledig crossmediaal uitgewerkt of specifiek per kanaal geoptimaliseerd, bijvoorbeeld voor PR, social & influencer marketing, retail, digital of ATL/BTL.
Kort gezegd: een Creative zorgt ervoor dat een merk opvalt, relevant blijft en impact maakt in een druk medialandschap.
Zoek jij een functie als Creative en heb je ervaring bij een digital, social of reclamebureau? AMACOM heeft regelmatig vacatures voor Creatives bij o.a. digital agencies, social, communicatie-, design en reclamebureaus.
Op onze vacaturebank staan alle nieuwste vacatures. Wil je automatisch onze nieuwe posities per mail ontvangen? Meld je dan hier aan voor de emailservice van AMACOM: het job alert. Je kunt daar je gegevens invullen, zodat je altijd op de hoogte bent van de nieuwste vacatures van AMACOM!
Wil je weten hoe een Creative jouw team kan versterken? Neem contact op met AMACOM of bekijk in onze kandidatenbank onze beschikbare Creatives.