Terug naar het overzicht

(Kandidaat ID: 9571)

BUSINESS DIRECTOR - CSD - BRAND MANAGER - MARKETING COMMUNICATIONS DIRECTOR

AMSTERDAM
Management
Advertising, Digital, Klantzijde/brands

Gewenste positie: een marketingcommunicatie positie als Brand Manager of Marketing Communications Director aan klantzijde of bij een vooruitstrevend bureau als Head of Account/CSD, waar zij haar jarenlange ervaring in marketingcommunicatie en organisatieontwikkeling kan inzetten op strategisch, tactisch én operationeel niveau.

Een rol waarin ze:

  • Strategisch mee kan bouwen aan merk, organisatie én mensen
  • De koers mede kan bepalen en structuur kan aanbrengen
  • Sturing kan geven aan teams, afdelingen of projecten
  • Verschillende disciplines verbindt en communicatievraagstukken van A tot Z begeleidt

Sterk in:

  • Strategische merkcommunicatie: ervaring met complexe merken en positioneringsvraagstukken
  • Multidisciplinaire communicatieprojecten: van media en online tot DM, RTV, data en innovatie
  • Leidinggeven en coachen: het aansturen van (senior en junior) professionals en bouwen aan sterke teams
  • HR & organisatieontwikkeling: juiste persoon op de juiste plek, teamdynamiek en talentontwikkeling
  • Finance & operations: forecasting, rapportages, rendement en zakelijke aansturing
  • Relatiebeheer: inhoudelijk en commercieel verantwoordelijk voor grote accounts, inclusief stakeholder- en klantmanagement op C-level

Persoon/eigenschappen: wo-niveau (Politieke & Sociale Wetenschappen en Communicatie, BCO), stevige managementervaring, inhoudelijk sterk en mensgericht leidinggevende.

  • Gedreven, open en positief
  • Assertief, met een gezonde dosis zelfvertrouwen
  • Teamspeler en verbinder
  • Organisatorisch sterk
  • Direct, nuchter en doortastend
  • Sterk in het bouwen én onderhouden van relaties

Gewenste organisatie: een professionele, innovatieve en dynamische organisatie aan klantzijde of een bureau met ambities. Graag een omgeving met ruimte voor ondernemerschap, visie en structuur, waar samenwerking centraal staat en waar persoonlijke betrokkenheid en no-nonsense cultuur de norm zijn.

Ervaring: 20 jaar ervaring als Business Director, Head of Account & Operations en MT-lid bij diverse digital en creatieve bureaus.

  • Verantwoordelijk voor het opzetten en aansturen van teams, processen en klantstructuren
  • Werkte voor grote, complexe klanten en A-merken in FMCG, telecom, zakelijke dienstverlening en non-profit
  • Sterk in het ontwikkelen van merkstrategieën en het begeleiden van geïntegreerde communicatiecampagnes
  • Combineert inhoudelijke expertise met organisatorisch vermogen en commercieel inzicht
  • Zowel bureau- als klantgericht – gewend om met én voor merken te werken op strategisch niveau

Operationeel en organisatorisch verantwoordelijk voor

  • Rapportages, cijfers en forecast
  • Creatieve en projectmatige aansturing
  • Inrichting van teams en interne processen
  • Realiseren van rendement en gezonde organisatiegroei

Ook ervaren in

  • Recruitment, selectie en onboarding (focus op persoonlijkheid, teamfit en potentieel)
  • Strategisch accountmanagement en het uitbouwen van klantrelaties tot partnerschappen
  • Aansturing van complexe trajecten met verschillende stakeholders en disciplines
  • Digitale campagnes en (online) platformontwikkeling
  • Mediastrategie en -inzet (TTL, BTL, digitaal)

Opleidingen: Universiteit Politieke & Sociale wetenschapen Communicatie / Beleid, organisatie en Communicatie

Talenkennis: Nederlands en Engels uitstekend; Frans goed in woord, Duits redelijk in begrip.

Bereisbare regio: Amsterdam e.o.
Beschikbaarheid: op korte termijn beschikbaar voor 32-36 uur per week.

Salarisindicatie: € 130K op jaarbasis, mede afhankelijk van de secundaire arbeidsvoorwaarden.

Reageer op kandidaat

© Copyright AMACOM

© 2025 AMACOM

All rights reserved.