Terug naar het overzicht

(Kandidaat ID: 42710)

SR-LEAD INFLUENCER MARKETING MANAGER

AMSTERDAM
Senior
Klantzijde/brands, PR, Influencer Marketing

Gewenste positie: een senior of lead rol met de focus op Influencer Marketing waar ruimte is voor creativiteit en mooie samenwerkingen:

  • Ontwikkelen van Influencer Marketing strategie en content concepten;
  • Creatieve ideeën pitchen en presenteren aan opdrachtgevers;
  • Inspireren en aansturen Influencer Marketeers/Influencers;
  • Sparren, brainstormen, samenwerken;
  • Het geven van trainingen, workshops mbt Influencer Marketing.

Gewenst bureau/brand: Influencer Agency, of een agency met een Influencer afdeling: ruimte voor creativiteit, ontwikkeling en doorgroeimogelijkheden, teamwork, grotere budgetten en projecten, ruimte voor remote werkdagen.

Persoon/eigenschappen: teamplayer, communicatief vaardig, creatief, stressbestendig, secuur en nauwkeurig in werkwijze, perfectionistisch in het uitwerken en presenteren van influencer marketing campagnes voor klanten.

Ervaring: 4+ jaar als Influencer Marketing Manager en als Social Media Manager:

  • Ontwikkelen en leiden van uitgebreide en creatieve influencer-marketingstrategieën en campagnes die in lijn zijn met de algemene marketingdoelen;
  • Relevante influencers identificeren en onboarden, contracten met influencers onderhandelen en uitvoeren;
  • Marktonderzoek en concurrentieanalyses uitvoeren om geschikte influencers voor de doelgroep te identificeren;
  • Op de hoogte blijven van actuele trends in digitale marketing, best practices voor influencers en ontwikkelingen in de branche;
  • Interns en werkstudenten trainen, begeleiden en interviewen;
  • Beheren van influencers tijdens internationale samenwerking campagnes met high-end merken;
  • Deelnemen aan pitch meetings, maken van de meest effectieve en creatieve briefings vanuit het perspectief van de influencer;
  • Het beheren van relaties met influencers en hun talenten bureaus, en het scouten van opkomend talent;
  • Neemt deel aan New Biz-strategie vergaderingen en leidt het influencer marketing stuk.

Accounts: B2B, B2C / A-merken, branches o.a. Lifestyle, fashion, tech, hospitality, home.

Opleidingen: mbo Accountancy, hbo Online marketing.

Software skills: kan overweg met programma’s zoals Adobe Photoshop, Premier Pro, InDesign, Final Cut Pro en Excel. Medium skill level in foto- en videograferen.

Talenkennis: Nederlands (vloeiend) en Engels (moedertaal) in woord en geschrift.

Dienstverband: bij voorkeur 4 dagen per week, of 4 om 5 beschikbaar, eventueel fulltime (en flexibel) beschikbaar, dus voor 32-38 uur per week. Voor een vast dienstverband.

Opzegtermijn: 1 maand.

Bereisbare regio: Amsterdam, Noord-Holland.

Salarisindicatie: € 5.000,- o.b.v. 40 uur bruto per/maand, afhankelijk van secundaire arbeidsvoorwaarden.

Reageer op kandidaat

© Copyright AMACOM

© 2025 AMACOM

All rights reserved.