Gewenste positie: een senior rol die zowel strategisch als pragmatisch is op het gebied van branded content:
- Ontwikkelen van (social/branded content) strategieen
- Innovaties doorvoeren obv data, trends en ontwikkelingen
- Doorvertalen van briefings naar creatieve social- en influencer strategie
- Opbouwen en onderhouden van klantrelaties
- Aansturen van een team
- Managen van projecten
- Optimaliseren van resultaten
Gewenst bureau/brand: mediabureau of creatief bureau dat ook media in huis heeft. Werken voor merken met lef die positieve impact willen maken. Organisatie die uit de start-up fase zijn gegroeid. Relaxte, informele werkomgeving. Staat ook open voor klantzijde. Affiniteit met sportsector, multinationals, event-gerelateerde organisaties of overheidsinstanties.
Persoon/eigenschappen: sociaal en communicatief sterk, pragmatisch, daadkrachtig, creatief, overtuigend, resultaatgericht,
Ervaring: 6,5 jaar, o.a. als Social Strateeg en Social/Branded Content Specialist bij een reclamebureau en mediabureau:
- Ontwikkelen en implementeren van merkstrategieën voor een divers portfolio van klanten.
- Doorvertalen van klantbriefing naar creatieve social- en influencer strategie
- Maken van mediaplannen (met name binnen social en branded content)
- Opzetten en organiseren van kennissessies, brainstorms en workshops voor diverse stakeholders
- Verantwoordelijk voor het succesvol opzetten, onderhouden en opschalen van de aangeboden branded content proposities (o.a. influencer campagnes, podcast samenwerkingen, video producties, advertorials (print en digitaal) & festival samenwerkingen
- Opzetten van partnerships (vormgeven en begeleiden van samenwerking tussen bureau, klant en partner na succesvolle pitch)
- Klanten overtuigen van de meerwaarde van Branded Content binnen hun bestaande mediamix
- Leiding geven aan het social team (3 FTE)
- Verantwoordelijk voor social advertising op alle social platformen, o.a Meta, Snapchat, TikTok, Pinterest, LinkedIn.
- Ontwikkeling en implementatie van social media, digitale marketing en contentstrategieën voor diverse klanten
- Opzetten en onderhouden van social media campagnes en public relations.
- Initiëren en beheren van Instagram- en influencer marketingcampagnes
- Realisatie van commerciële social media campagnes, inclusief conceptontwikkeling, coördinatie van fotoshoots en videoproducties
- Coördinatie van een netwerk van influencers
Accounts: B2B, B2C / A-merken, branches o.a. retail, FMCG.
Opleidingen: Communicatiemanagement (hbo).
Talenkennis: Nederlands (vloeiend) en Engels (goed) in woord en geschrift.
Dienstverband: fulltime beschikbaar voor een vast dienstverband.
Opzegtermijn: 1 maand.
Bereisbare regio: Utrecht, eventueel Amsterdam.
Salarisindicatie: € 4.500 – 4.800,- o.b.v. 40 uur bruto p/maand, afhankelijk van secundaire arbeidsvoorwaarden.