Terug naar het overzicht

(Kandidaat ID: 41781)

(FREELANCE) PR & MARKETING MANAGER

EINDHOVEN
Senior
Klantzijde/brands, PR, Influencer Marketing

Gewenste positie: een PR/Marketing rol waar ze merken kan laten groeien door ze te verbinden met hun ideale doelgroep via effectieve en impactvolle storytelling:

  • Ontwikkelen en implementeren van PR-strategieën om naamsbekendheid van de klant te vergroten;
  • Schrijven en uitzetten van persberichten, media-updates en andere communicatiematerialen;
  • Samenwerken met marketing- en reclamebureaus om campagne-integratie te versterken;
  • Onderhouden van relaties met journalisten, influencers en andere media-professionals;
  • Organiseren van pers events, PR workshops en andere PR-gerelateerde activiteiten;
  • Analyseren van het medialandschap en relevante trends;
  • Verwerken en analyseren van mediaresultaten.

Gewenst bureau/brand: bij voorkeur werken voor brands in de beauty, fashion, lifestyle en/of interieurbranche. Informele cultuur met korte lijntjes, platte organisatiestructuur.

Persoon/eigenschappen: vrolijk, toegankelijk, creatief, strategisch, communicatief en sociaal sterk, proactief, hands-on mentaliteit.

Ervaring: 8+ jaar PR/marketing ervaring, freelance (lifestyle, beauty, fashion), bij bureaus en aan klantzijde:

  • Ontwikkelen en implementeren van PR-strategieën om naamsbekendheid van merk / bedrijf / persoon te vergroten;
  • Opzetten social media strategie en onderhouden social accounts om online aanwezigheid te versterken;
  • Samenwerken met marketing- en reclamebureau’s om campagne-integratie te versterken;
  • Schrijven en uitzetten van persberichten, media-updates en andere communicatiematerialen;
  • Onderhouden van relaties met journalisten, influencers en andere media-professionals;
  • Analyseren van het medialandschap en relevante trends;
  • Organiseren van pers events, PR workshops en andere PR-gerelateerde activiteiten;
  • Schrijven van overtuigende en aantrekkelijke (SEO) teksten voor websites, social media, advertenties, brochures, nieuwsbrieven, blogs etc;
  • Aanpassen van teksten tbv specifieke doelgroepen en platformen;
  • Samenwerken met design, marketeers en andere professionals om campagnes en projecten te ontwikkelen;
  • Bijhouden van branchenieuws en trends om op de hoogte te blijven van relevante ontwikkelingen;
  • Schrijven van overtuigende en aantrekkelijke (SEO) teksten voor websites, social media, advertenties, brochures, nieuwsbrieven, blogs etc;
  • Aanpassen van teksten tbv specifieke doelgroepen en platformen;
  • Samenwerken met design, marketeers en andere professionals om campagnes en projecten te ontwikkelen;
  • Bijhouden van branchenieuws en trends om op de hoogte te blijven van relevante ontwikkelingen;
  • Organiseren van events en webinars, van strategie tot concept en executie.

Accounts: B2B, B2C / A-merken, branches o.a. fashion, beauty, interieur, FMCG.

Opleidingen: Communicatie- en Informatiewetenschappen.

Cursussen: Fotovakschool, Online Fashion Certificate (Parsons School of Design), Gedragsverandering, Behavioral Design, Event Writing and P.R. Workshop, Crafting the In-Store Experience to Convey the Brand, Social Media Strategies for Event and PR Professionals, The Power of Negotiation.

Talenkennis: Nederlands (vloeiend), Engels en Spaans (goed) in woord en geschrift.

Dienstverband: beschikbaar voor 8 - 32 uur p/week op freelance/interim basis, eventueel voor een vast dienstverband.

Bereisbare regio: Noord-Brabant, Utrecht, Rotterdam, Amsterdam.

Salarisindicatie: € 4.950,- o.b.v. 40 uur bruto p/maand, afhankelijk van secundaire arbeidsvoorwaarden.

Tarief indicatie: € 50 - 110,- excl. onze marge, excl. reiskosten (0,23 p/km), afhankelijk van de opdracht en de duur van het project.

Reageer op kandidaat

© Copyright AMACOM

© 2025 AMACOM

All rights reserved.