Gewenste positie: een PR/Marketing rol waar ze merken kan laten groeien door ze te verbinden met hun ideale doelgroep via effectieve en impactvolle storytelling:
- Ontwikkelen en implementeren van PR-strategieën om naamsbekendheid van de klant te vergroten;
- Schrijven en uitzetten van persberichten, media-updates en andere communicatiematerialen;
- Samenwerken met marketing- en reclamebureaus om campagne-integratie te versterken;
- Onderhouden van relaties met journalisten, influencers en andere media-professionals;
- Organiseren van pers events, PR workshops en andere PR-gerelateerde activiteiten;
- Analyseren van het medialandschap en relevante trends;
- Verwerken en analyseren van mediaresultaten.
Gewenst bureau/brand: bij voorkeur werken voor brands in de beauty, fashion, lifestyle en/of interieurbranche. Informele cultuur met korte lijntjes, platte organisatiestructuur.
Persoon/eigenschappen: vrolijk, toegankelijk, creatief, strategisch, communicatief en sociaal sterk, proactief, hands-on mentaliteit.
Ervaring: 8+ jaar PR/marketing ervaring, freelance (lifestyle, beauty, fashion), bij bureaus en aan klantzijde:
- Ontwikkelen en implementeren van PR-strategieën om naamsbekendheid van merk / bedrijf / persoon te vergroten;
- Opzetten social media strategie en onderhouden social accounts om online aanwezigheid te versterken;
- Samenwerken met marketing- en reclamebureau’s om campagne-integratie te versterken;
- Schrijven en uitzetten van persberichten, media-updates en andere communicatiematerialen;
- Onderhouden van relaties met journalisten, influencers en andere media-professionals;
- Analyseren van het medialandschap en relevante trends;
- Organiseren van pers events, PR workshops en andere PR-gerelateerde activiteiten;
- Schrijven van overtuigende en aantrekkelijke (SEO) teksten voor websites, social media, advertenties, brochures, nieuwsbrieven, blogs etc;
- Aanpassen van teksten tbv specifieke doelgroepen en platformen;
- Samenwerken met design, marketeers en andere professionals om campagnes en projecten te ontwikkelen;
- Bijhouden van branchenieuws en trends om op de hoogte te blijven van relevante ontwikkelingen;
- Schrijven van overtuigende en aantrekkelijke (SEO) teksten voor websites, social media, advertenties, brochures, nieuwsbrieven, blogs etc;
- Aanpassen van teksten tbv specifieke doelgroepen en platformen;
- Samenwerken met design, marketeers en andere professionals om campagnes en projecten te ontwikkelen;
- Bijhouden van branchenieuws en trends om op de hoogte te blijven van relevante ontwikkelingen;
- Organiseren van events en webinars, van strategie tot concept en executie.
Accounts: B2B, B2C / A-merken, branches o.a. fashion, beauty, interieur, FMCG.
Opleidingen: Communicatie- en Informatiewetenschappen.
Cursussen: Fotovakschool, Online Fashion Certificate (Parsons School of Design), Gedragsverandering, Behavioral Design, Event Writing and P.R. Workshop, Crafting the In-Store Experience to Convey the Brand, Social Media Strategies for Event and PR Professionals, The Power of Negotiation.
Talenkennis: Nederlands (vloeiend), Engels en Spaans (goed) in woord en geschrift.
Dienstverband: beschikbaar voor 8 - 32 uur p/week op freelance/interim basis, eventueel voor een vast dienstverband.
Bereisbare regio: Noord-Brabant, Utrecht, Rotterdam, Amsterdam.
Salarisindicatie: € 4.950,- o.b.v. 40 uur bruto p/maand, afhankelijk van secundaire arbeidsvoorwaarden.
Tarief indicatie: € 50 - 110,- excl. onze marge, excl. reiskosten (0,23 p/km), afhankelijk van de opdracht en de duur van het project.