Terug naar het overzicht

(Kandidaat ID: 41489)

HEAD OF MARKETING - COMMUNICATIE ADVISEUR

UTRECHT
Management
Advertising, Klantzijde/brands

Gewenste positie: een rol als Head of Marketing of Senior Communicatie Adviseur aan klantzijde bij een mooi merk:

  • Formuleren en vertalen van strategie naar communicatie, en met zorg en pragmatisme aansturen van de uitvoering.
  • Naast richting en inspiratie, zorgt zij voor structuur, coördinatie en kwaliteitsbewaking, zodat strategie en uitvoering elkaar versterken;
  • Een rol op MT-niveau, bijgedragen aan het formuleren van organisatiestrategieën en andere strategische keuzes die organisaties in beweging brengen;
  • Bewezen trackrecord in het opbouwen, uitbouwen en (her)positioneren van teams en merken; 
  • Stakeholdermanagement: sterk in opbouwen van duurzame relaties. Sterk in verbinden van diverse belangen in een complex stakeholderveld;
  • Verbinden en inspirerend leiding geven;
  • Houd van uitdagende en complexe situaties.

Gewenst brand: klantzijde. A-merken die een verandering teweeg willen brengen. Voorkeur voor klanten als banken, verzekeraars en de energie sector. Voelt zich thuis in organisaties met een maatschappelijke opdracht.

Persoon/eigenschappen: daadkrachtige en vernieuwende senior manager, met meer dan 25 jaar ervaring in branding, marketing en communicatie. Enthousiaste, open en verbindende persoonlijkheid die het speelveld overziet en haar team/afdeling stevig positioneert. Dienend leiderschap. Breed ontwikkeld, van strategie tot implementatie. Duidelijke visie op de ontwikkeling van het vak. Bouwt aan solide relaties. Is gericht op het realiseren van doelstellingen van een organisatie.

Ervaring: > 25 jaar ervaring in het initiëren, ontwikkelen en implementeren van marketing en communicatieconcepten voor top (internationale) klanten bij gerenommeerde (internationale) reclamebureaus.

  • Koers uitzetten van het bureau en deze ook implementeren;
  • Vanuit het brede organisatieverband lijnen verbinden: strategie, creatieve en operationeel processen, implementatie, budget én mensen;
  • Leidinggevend aan kleine en grotere teams (40);
  • Klantomzet verhogen;
  • Combineren doel en purpose: om een marketing en communicatieconcept ėcht goed te laten werken, is het belangrijk om naast de commerciële doelen een goede ‘purpose’ neer te zetten;
  • (Inter)nationale klantenportefeuille uitbreiden;
  • Verbeteren van werkprocessen;
  • Groot netwerk opgebouwd in zowel private als (semi) publieke sector;
  • Stakeholder management;
  • MT lid.

Accounts: ervaring met banken, verzekeraars, telecom, energie sector, aviation, goede doelen, retail. Kandidate heeft een voorkeur voor dienstverleners! 

Opleidingen: brand management.

Cursussen: adviesvaardigheden, onderhandelingstechnieken, stakeholdermanagement, strategie ontwikkeling.

Talenkennis: Nederlands (vloeiend) en Engels (goed) in woord en geschrift.

Dienstverband: fulltime beschikbaar voor een vast dienstverband en op freelance/interim basis.

Opzegtermijn: 1 maand.

Bereisbare regio: Utrecht, Amsterdam, Noord Brabant.

Salarisindicatie: € 120K o.b.v. 40 uur bruto p/jaar, afhankelijk van secundaire arbeidsvoorwaarden.

Tarief indicatie: afhankelijk van de opdracht en de duur van het project.

Reageer op kandidaat

© Copyright AMACOM

© 2025 AMACOM

All rights reserved.