Gewenste positie: een functie op het gebied van marketing, branding, media en social waar ze zich volop kan ontwikkelen:
- Managen van campagnes, social media als onderdeel van de total strategie;
- Ontwikkelen en implementeren van lange termijn (data-gedreven) marketing-, merk- en mediastrategieën en positionering in lijn met de merkidentiteit en -strategie in samenwerking met de Brand Manager;
- Ondersteunen bij marktonderzoek, analyseren van markttrends en consumentengedrag, en proactief vertalen van inzichten voor het brand team;
- Het verbeteren van producten en verpakkingen;
- Ontwerpen, implementeren en evalueren van geïntegreerde marketingcampagnes over diverse kanalen (online en offline);
- Duidelijk positioneren van merken in de markt met doelgroepgerichte campagnes op basis van heldere doelstellingen;
- Bewaken en versterken van merkidentiteit door betrokkenheid bij campagne ontwikkeling en platform-ontwikkeling;
- Samenwerken met diverse teams, externe partners en Senior Brand Manager voor een coherente merkaanpak;
- Fungeren als schakel tussen klant en specialisten, inclusief media planning en adviesverstrekking;
- Assisteren bij budgetbeheer en het optimaliseren van marketinguitgaven;
- Ondersteunen bij prestatieanalyse, rapportage en stakeholder management.
Persoon/eigenschappen: enthousiast, leergierig. Een interesse in strategische positionering, brand- en consumer (experience) management. Creativiteit is een belangrijk onderdeel op zowel persoonlijk als professioneel vlak en ze bereikt dit door onderzoeksgericht te werk te gaan.
Ervaring: ruim 1,5 jaar als Junior Brand Manager aan klantzijde en (stage) als Branding & Media Design (Junior Creative & social media) bij een creative agency - parttime/naast studie:
- Creëeren van content voor sociale media (bijschriften, video's, foto's en afbeeldingen)
- Ontwerpen en beheren van gedrukte en online advertenties en promotiemateriaal binnen de bedrijfsrichtlijnen
- Actief zoeken naar nieuwe ideeën om de communicatie met de klanten te verbeteren en de klanttevredenheid te verhogen.
- Onderhouden van de website met design, content en blogs
- Samenwerken met het externe PR-bureau om een positieve aanwezigheid in de pers te ontwikkelen.
- Het plannen van fotoshoots en het briefen van externe bureaus om content voor het bedrijf te creëren.
- Opstellen van een jaarlijkse marketingkalender
- Implementeren van marketing tactieken om de doelen en doelstellingen te helpen bereiken.
- Uitvoeren van promotionele activiteiten op basis van strategieën en plannen.
- Beheren van diverse social kanalen
- Promotiemateriaal ontwerpen
- Vormgeven van huisstijlen
- Markt- en concurrentieonderzoek
- Social Brandbooks maken
- Social Media trainingen geven
- Fotografie
- Ontwikkelen Social Media strategieën
- Concurrentie analyses maken
- Brainstormsessies
Opleiding: VU Amsterdam Master of Science Marketing, Hbo Creative Business
Salarisindicatie: € 3.000/€ 3.200,- o.b.v. 40 uur bruto p/maand, afhankelijk van secundaire arbeidsvoorwaarden.