Terug naar het overzicht

(Kandidaat ID: 38981)

BRAND–PR-COMMUNICATIONS MANAGER-DIRECTOR

AMSTERDAM
Lead
Branding/design, Klantzijde/brands, Purpose Driven, PR, Influencer Marketing

Gewenste positie: een inhoudelijke en strategische rol waar zij verantwoordelijk is voor Communicatie (PR, Influencer Marketing, Corporate, Social en Digital), aan klantzijde of bij een tof agency waar zij het verschil kan maken:

  • Het ontwikkelen van PR en overkoepelende strategieën voor een merk of merken;
  • Samenwerken met creatives of met agencies;
  • Inhoudelijke strategische sparringspartner voor opdrachtgevers/interne stakeholders;
  • Client Management; new business, presenteren in-of extern;
  • Managen en inspireren van communicatie afdeling/accountteams;
  • Het bouwen, opzetten, meedenken over de verdere ontwikkeling van een agency of merk, klankbord MT.

Gewenst bureau/brand: bij een tof brand of agency: communicatiebureau, creatief bureau, activatiebureau, themabureau, award winning, agile omgeving.

Persoon/eigenschappen: strategisch communicatiespecialist met meer dan 10 jaar ervaring in merkstrategie, marketing en communicatie voor toonaangevende internationale merken en agencies. Sterk in het ontwikkelen en uitvoeren van geïntegreerde, multichannelcampagnes die meetbare resultaten opleveren. Teamleider en samenwerkingsgerichte professional met bewezen succes aan zowel klant- als bureauzijde. Native in Nederlands en Engels. Analytisch en strategisch, een inhoudelijk en stevige gesprekspartner.

Ervaring: 6+ jaar bij een PR Bureau als Communications Consultant en Strateeg m.b.t. Consumer en Corporate PR, Influencer Marketing en Social.

  • Ontwikkelen PR en overkoepelende strategieën voor merken, i.s.m. Creatives;
  • Managen en inspireren accountteams (2-10 FTE);
  • Ontwikkelen pitch strategieën en het geven van presentaties, bijdragen aan new business
  • Begeleiden branding- en communicatieprojecten voor klanten in beauty, food en lifestyle, met focus op duurzaamheid en maatschappelijke impact.
  • Coördineren multidisciplinaire teams en bureaus om projecten op tijd en volgens strategie op te leveren.
  • Fungeerde als facilitator tijdens strategische sessies om klant- en creatieteams te alignen op consumentgerichte campagnes
  • Managen van geïntegreerde PR- en influencer-campagnes voor grote merken;
  • Bouwen aan en onderhouden van relaties;
  • Beheren crisiscommunicatie en beschermde klantreputaties tijdens gevoelige situaties;
  • Coördineren teams en bureaus om de reputatie van klanten te versterken via consumenten-, B2B- en interne campagnes, events en stakeholderstrategieën.
  • Ontwikkelen succesvolle cross-sectorcampagnes samen met media en influencer partner bureaus

Accounts: B2B, B2C / A-merken, branches o.a. FMCG, Lifestyle en Fashion.

Opleidingen: Wo, Bedrijfskunde, specialisatie Marketing.

Talenkennis: Engels Native, Nederlands vloeiend woord en geschrift.

Dienstverband: fulltime beschikbaar voor een vast dienstverband. Eventueel ook beschikbaar op interim/freelance basis.

Opzegtermijn: 1 maand.

Bereisbare regio: Noord-Holland.

Salarisindicatie: € 80-100K o.b.v. 40 uur bruto p/maand, afhankelijk van secundaire arbeidsvoorwaarden.

Reageer op kandidaat

© Copyright AMACOM

© 2025 AMACOM

All rights reserved.