Gewenste positie: een positie of project als Sr. Creative Copy & Content Marketeer:
- Conceptontwikkeling en het schrijven van copy;
- Social Media Strategie (bedenken, uitwerken en beheren);
- Content creatie; het bedenken van content (formats), brand books ontwikkelen, beeldredactie;
- (Samen met strategie) briefing aanscherpen / opstellen;
- Begeleiden / reviewen / inspireren andere creatieven;
- Art Direction: (mede)verantwoordelijk voor de uitwerking van concepten, begeleiden shoots
- Brand design: van doelgroep onderzoek, positionering, missie, visie bepalen, creative direction, tone of voice, content creatie, art director, huisstijl en logo's bewaken.
- Aansturen van fotografen en videografen, briefen van copy etc.;
- Fotograferen;
- Werkt graag samen met andere creatieven.
Gewenste markten: food & beverage, hospitality, leisure, travel, sport, fitness, retail, fashion, health, vitality, society.
Ervaring: > 8 jaar ervaring (freelance en vast) bij diverse bedrijven en industrieën (B2B, B2C en bureauzijde):
- Bedenken en uitwerken van content
- Bedenken en briefen van designs
- Videocampagnes
- (SEO) Copywriting
- Creatief schrijven
- Fotograferen
- Concepting & hosten van Brainstormsessies
- Social Media Strategie bedenken en uitwerken
- Uitvoering van multi-channel campagnes (internationaal)
- Paid media Strategie & uitvoering (internationaal)
- Brand design: van doelgroep onderzoek, positionering, missie, visie bepalen, creative direction, tone of voice, content creatie, art director, huisstijl en logo's bewaken.
- Speerpunten:
- Digital: websites, online platformen, newsletters
- Social: Linkedin, Instagram, Facebook, TikTok, YouTube, Pinterest
- Offline: fotografie
Persoon/eigenschappen: communicatief en sociaal vaardig; enthousiast, betrokken; strategisch en hybride creatief; kritisch en kwaliteitsgericht; leergierig en nieuwsgierig; teamplayer; planner, organisatorisch, facilitator, connecter, probleemoplossend.
Opleidingen/cursussen: Hotelmanagement, Sportvoeding.
Talenkennis: Nederlands (vloeiend), Engels (uitstekend) in woord en geschrift. Frans (basis) in woord en geschrift.
Software kennis/ervaring:
- MAC/Windows (voorkeur voor MAC)
- SFDC / Pardot / Mailchimp
- SAP
- Hootsuite, Oktopost, SproutSocial, Loomly
- Adobe Creative Cloud:
- InDesign/Illustrator/Photoshop
- Google Services:
- SEO/SEA/Analytics/Data studio
- WordPress & HTML/CSS
- Kanbanize, Asana, Basecamp
- Teamleader
- Canva
Bereisbare regio: Regio Zuid-Holland, Utrecht, Amsterdam, Noord-Brabant (Eindhoven, Den Bosch, Breda of Tilburg).
Dienstverband: 32 uur beschikbaar voor een project op freelance/interim basis.
Tariefindicatie: € 80,- / € 100,- per uur (incl. onze marge), afhankelijk van de opdracht en de duur van het project. Voor grotere klussen kan er een dag-, week- of maandtarief worden overeengekomen.