Terug naar het overzicht

(Kandidaat ID: 35187)

ACCOUNT DIRECTOR - HEAD OF PRODUCTION

AMSTERDAM
Senior
Internationaal, Advertising, Digital, Productie

Gewenste positie: een brede en inhoudelijke Account Director rol of als Head of Production. 

  • Strategisch meedenken met de klant;
  • Vertalen van creatieve concepten naar efficiënte operationele plannen en end-to-end producties;
  • Scherpstellen van briefings (de vraag en klantbehoefte helder krijgen);
  • Stakeholdermanagement;
  • Opstellen en bewaken van heldere budgetten;
  • Beheren van retainers, klantcontracten en tariefkaarten;
  • Overzien van account- en projectteams;
  • Aansturen en meedenken met creative teams (strategie, creatie en productie);
  • Resource management, planning en procesoptimalisatie
  • Liefst grote, uitdagende global projecten: 360-campagnes, digital & social campagnes, merk key visuals, merkstrategie en ontwikkeling, visual identity ontwikkeling en design direction, doorvertaling van middelen (adaptaties) en aanscherping van design direction.

Gewenst bureau of brand: internationale focus. Voorkeur automotive, fashion, sports marketing of FMCG. Een multiculturele, dynamische omgeving.

Persoon/eigenschappen: sterke leider en team motivator, analytisch en efficiënt, blijft kalm onder druk. Combineert creativiteit met probleemoplossend en organisatorisch vermogen, bouwt sterke klantrelaties en zorgt voor vlekkeloze uitvoering van concept tot oplevering.

Ervaring: 15 jaar ervaring als Account Director / Account Manager / Project Manager / Producer bij meerdere creatieve (international) bureaus.

  • Leiding over internationale en Europese omnichannel campagnes, merkactivaties en geïntegreerde producties voor lifestyle-, fashion- en automotive merken;
  • Beheer van klantrelaties, projectplanning, budget- en resourcebeheer, en dagelijkse coördinatie van interne teams en externe partners;
  • Vertalen van creatieve concepten naar efficiënte operationele plannen en end-to-end producties;
  • Expertise in accountleiding, project- en operations management, creatieve en event producties van pre-productie tot oplevering;
  • Procesoptimalisatie, stakeholdermanagement, post-productiecoördinatie en assetmanagement (online en offline);
  • Zorgdragen voor tijdige, hoogwaardige oplevering binnen budget.

Accounts: internationale A-merken in sectoren als automotive, FMCG, sport, fashion/lifestyle en technologie.

Opleidingen: NIMA Communications. Talenkennis: Nederlands (vloeiend) en Engels (goed) in woord en geschrift.

Dienstverband: beschikbaar voor 36 uur p/week (waarvan 2 dagen thuis werken) voor een vast dienstverband.
Opzegtermijn: n.v.t.
Bereisbare regio: Noord-Holland.

Salarisindicatie: € 7.200,- o.b.v. 40 uur bruto p/maand, afhankelijk van secundaire arbeidsvoorwaarden.

Reageer op kandidaat

© Copyright AMACOM

© 2025 AMACOM

All rights reserved.