Terug naar het overzicht

(Kandidaat ID: 33823)

CREATIVE LEAD

EINDHOVEN
Lead
Internationaal, Social, Advertising, Branding/design, Activatie, Video, Klantzijde/brands, Content, B2B

Gewenste positie: een senior/lead rol als Creative / Art Director:

  • Ontwikkelen van creatieve (communicatie) concepten, merkcampagnes en 360 graden campagnes met hoge kwaliteit en vanuit slimme inzichten;
  • Het ontwikkelen van concepten en strategie en/of de strategie vertalen naar het concept;
  • Samenwerken met strategen, andere creatieven, designers en productiepartijen;
  • Coachen en inspireren van de creatieve afdeling;
  • Begeleiden creatieve processen en faciliteren van creatieve workshops met klanten;
  • Design waar nodig.

Gewenst bureau/brand: bureau of brand dat focust op kwaliteit met inhoudelijk creatieve oplossingen. Open en informele cultuur met ontwikkelingsmogelijkheden.

Persoon/eigenschappen: Een energieke creatief en strategisch persoon die communicatief vaardig en sociaal is. Nieuwsgierig, optimistisch, leergierig, resultaatgericht, doorzetter en loyaal. Maar bovenal vriendelijk, vrolijk en energiek aanwezig.

Ervaring: 10 jaar, o.a. als Creative Lead/Art Director en (Lead) Designer bij een social bureau, aan klantzijde en als freelancer:

  • Van briefing tot concept (onafhankelijk gedacht van type media);
  • Merk ontwikkelen en een creatieve afdeling neergezet van 10 FTE;
  • UI/UX Design, Graphic design en Digital design;
  • Producer/Director/regisseur voor video en fotoproducties;
  • Art direction voor creatieve output (ook voor branding);
  • Creëren van social content en complete 360 campagnes;
  • Copywriting (voornamelijk shortcopy);
  • Leiding geven, inspireren en ontwikkelen van een inhouse studio;
  • Een merk ontwikkeld van naar een groot global merk.

Expertise: video, social content, activaties, digital, branding, productontwikkeling

Accounts: B2B, B2C / A-merken, branches o.a. Automotive, Insurance, FMCG, Zorg, ICT media en communicatie, Onderwijs en training,

Opleidingen: Communications and Media Design (hbo).

Cursussen: Behavorial Design Academy (Digital behavior change & emotional design psychology.) & Digital Sketching.

Awards: Beste inhaker (concept en design).

Talenkennis: Nederlands (vloeiend) en Engels (goed) in woord en geschrift.

Software kennis/ervaring:

  • MAC/Windows
  • Adobe (Indesign, Photoshop, Illustrator, After Effects, Elements, Premiere Pro, Marketing Cloud, Digital Publishing Suite)
  • Development: HTML(5), CSS, Javascript, Jquery
  • Prototyping tools: Axure, InVision, Sketch
  • Presentaties: Keynote, PowerPoint

Dienstverband: beschikbaar voor 32-40 uur p/week voor een vast dienstverband, eventueel op freelance/interim basis.

Opzegtermijn: 1 maand.

Bereisbare regio: Noord-Brabant

Salarisindicatie: € 5.500,- o.b.v. 40 uur bruto p/maand, afhankelijk van secundaire arbeidsvoorwaarden.

Reageer op kandidaat

© Copyright AMACOM

© 2025 AMACOM

All rights reserved.