Terug naar het overzicht

(Kandidaat ID: 31009)

CREATIVE DIRECTOR

AMSTERDAM
Management
Internationaal, Social, Advertising, Digital, Klantzijde/brands, Purpose Driven, Tech

Gewenste positie: CD/ECD bij een digital bureau voor global merken, een marktleider of startup.

  • Een strategische leider. Met progressieve en empowering 'big ideas’ producten beroemd maken;
  • Als team global merken vanuit learnings en een consistente, holistische aanpak naar een hoger niveau tillen;
  • Met on-brand werk naar sociale impact streven – zoals meer duurzaamheid en inclusiviteit.

Gewenst bureau/merk: internationaal bureau, A-merk of unicorn. Trend-, tech- en toekomstgericht – denk naast film en foto aan AR/XR/AI en experiential. Een platte, snelgroeiende organisatie. Het ambitieuze team deelt gelijke culturele waarden en versterkt elkaar. Het doel is om samen beter en slimmer te worden – als creatief bureau met de klanten en ook de doelgroep.

Persoon/eigenschappen: een veelzijdig creatief, gedreven door een zeer nieuwsgierige instelling. Een optimistische pionier. Aansturende authentieke leider met wanneer nodig hands-on mentaliteit. Analytisch, kritisch, met een doel voor ogen en met een oog voor detail. Oplossingsgerichte communicator. Een constructieve organisatie-analist en procesverbeteraar. Inspirerende mentor die veel vrijheid en vertrouwen geeft en persoonlijke ontwikkeling ondersteunt.

Ervaring: >14 jaar hybride creatief gespecialiseerd in lifestyle. Bij netwerkbureaus, startups en aan merkzijde:

  • Creatief directeur voor internationale fashion-, sportleiders en fintech startups – B2C en B2B;
  • Lokale bureaus in Duitsland en de Benelux voor whopper accounts opgebouwd, waardoor het bedrijf is opgeschaald op een niveau van meerdere miljoenen euro's;
  • Cultureel relevante storytelling en product/tech marketing van strategie tot executie;
  • Holistische ecosystemen met de focus op digital first – inclusief film, social media, online hub, tools, editorial en interactieve installaties op experiential events;
  • Dagelijks begeleiden van creatie: strategie, art, copy en design. Helpt met hands-on long en short copywriting;
  • Managementervaring met cross-functionele creatieve teams inclusief strategen, schrijvers, art directors, designers, creative technologists en filmmakers.

Accounts: internationale marktleiders in onder meer sport, lifestyle, telecom, tech en automotive.

Opleidingen: Bachelor: AMFI, Concepts & Brands, Fashion Technology.
Certificaten: Harvard: Tech for Good; British Council, TEFL; Goethe Institut, Deutsch Grammar & Writing C1.2.

Talenkennis: Nederlands en Engels (vloeiend) en Duits (goed) in woord en geschrift.

Dienstverband: fulltime voor 40 uur p/week in dienstverband en op interim basis en/of freelance.
Opzegtermijn: 1 maand.
Bereisbare regio: Noord-Holland; Europa; NYC/Miami/Austin, US.

Salarisindicatie: € 135/150K o.b.v. 40 uur bruto p/jaar, afhankelijk van functie en secundaire arbeidsvoorwaarden.

Reageer op kandidaat

© Copyright AMACOM

© 2025 AMACOM

All rights reserved.