Gewenste positie: een rol als Brand/Marketing Director/Marketing bij een mooi brand OF een senior rol als CSD/Business Lead/Client Partner-Director bij een internationaal gerenommeerd agency, bij voorkeur internationaal:
- Ontwikkelen merkpositionering en groeikansen voor merken, met oog voor zowel de lange termijn als concrete resultaten;
- Actief betrokken bij strategie, conceptontwikkeling en uitvoering van campagnes en content;
- Leidinggeven aan de account- of marketingafdeling; aansturen, coachen en inspireren van teams;
- Strategisch adviseren van opdrachtgevers over merkontwikkeling, communicatie en marketingeffectiviteit;
- Opstellen van jaarplannen en strategische roadmaps die richting geven aan merk- en businessdoelen;
- Signaleren en optimaliseren van interne processen voor maximale efficiëntie en samenwerking.
Gewenst bureau/brand: klantzijde of bureau waar creativiteit en met passie werken aan mooie projecten de basis is. Pré: internationaal.
Persoon/eigenschappen: een internationale, creatieve Senior Client Lead met ervaring in de creatieve en digitale industrie. Ervaren in het aansturen van teams van meer dan 10 FTE en het beheren van grote, wereldwijde klanten met een omzet van meer dan 3 miljoen euro. Uitstekend in het ontwikkelen van strategische, merkgerichte concepten en het vertalen daarvan naar marktspecifieke toepassingen. Heeft van nature een sterke nieuwsgierigheid naar markten en trends, en is daardoor bedreven in het signaleren van merk- en groeikansen.Commercieel scherp, creatief ingesteld en gepassioneerd over design, taal en branding. Verder stressbestendig, uitstekende sociale- en communicatieve vaardigheden, resultaatgericht, getting things done mentality, multitasker en een zelfstarter.
Ervaring: 15 jaar als Account Lead en als Account Director bij internationale ;-, design- en digital agencies. Tevens Senior Brandmanager bij een international fashion/footwear brand.
- Verantwoordelijk voor internationale toonaangevende merken;
- Accountverantwoordelijk (A-merken, global): het beheren en uitbouwen van meerdere internationale accounts, waaronder grote spelers binnen de telecom-, FMCG-, retail, lifestyle en automotive- en consumer electronics-sector;
- Strategisch partner voor directie- en C-level stakeholders. Bouwde langdurige relaties op, vertegenwoordigde de belangen van de klant binnen het bureau en presenteerde overtuigende strategische en creatieve voorstellen;
- Ontwikkelde en implementeerde strategische accountplannen gebaseerd op diepgaand begrip van de business, concurrentieanalyse en innovatie. Zorgde voor een duidelijke koppeling tussen merkpositionering en meetbare groei;
- Zorgde voor een consistente kwaliteit van dienstverlening en succesvolle langetermijnpartnerschappen;
- Adviseren/betrokken bij positionering van verschillende merken. Van strategie, bepaling KPIs tot totstandkoming 360° crossmediale campagnes (AtL, P.R., Content, Social, Digital);
- Creëren van accountplannen, betrokken bij strategie;
- Verantwoordelijk voor business development; cross- en upsell binnen bestaande klanten;
- Teamleider, managen accountteam en en aansturing project teams (strategy, creatie, copy, producers, projectmanagers);
- Leidde en begeleidde multidisciplinaire teams op het snijvlak van creatie, strategie, media en technologie. Stimuleerde samenwerking, kwaliteit en groei binnen het team;
- Stakeholders management;
- Samenwerken / aansturen agencies (PR, productie-, social-, digital- en reclamebureaus);
- Eindverantwoordelijk voor alle marketingvraagstukken, de te behalen KPIs, marketing- en communicatiedoelstellingen & mediabudget;
- Verantwoordelijk voor branding en content (Europa) voor een membership program.
Soort projecten: TVC’s, activatie, branding, pr, influencer, social campagnes, OOH en digital.
Accounts: A-merken (global), branches o.a. fashion, FMCG, telecom, zakelijke dienstverleners, consumer electronics en lifestyle.
Opleidingen: Wo Engels.
Talenkennis: Engels en Nederlands native in woord en geschrift.
Dienstverband: fulltime beschikbaar voor een vast dienstverband, eventueel op interim basis voor langere periode.
Opzegtermijn: 1 maand.
Bereisbare regio: Noord-Holland.
Salarisindicatie: € 100K op o.b.v. 37,5 uur per week, afhankelijk van de rol en secundaire arbeidsvoorwaarden.