Gewenste positie: een brede senior (merk) strategische rol die creativiteit, branding en digital combineert.
- Klantbehoefte in kaart brengen en workshops leiden;
- Vertalen naar een stevige marketingstrategie aan de hand van trends en insights;
- Op zoek naar opmerkelijke human insight om relevantie te waarborgen, creatieve teams te inspireren en de rode draad in al het marketingmateriaal te bewaken;
- Creatieve concepten en formats ontwikkelen samen met creatieven;
- Briefen en kwaliteitscontrole van executie.
Gewenst bureau/brand: middelgroot tot grote organisatie; creatief; innovatief. Waar ruimte is om verantwoordelijkheden naar je toe te trekken en waar je kunt werken aan mooie, creatieve concepten. Informele, creatieve setting. Klantzijde of bureauzijde.
Persoon/eigenschappen: creatief en strategisch; enthousiasmerend; innovatief; go-getter; pro-actief; chronisch nieuwsgierig; communicatief en sociaal vaardig.
Ervaring: 10+ jaar internationale en creatieve en strategische marketing ervaring.
Als Sr. Brand Strategist bij een internationaal netwerkbureau:
- Verantwoordelijk voor de algehele merkstrategie van klanten;
- Sparringpartner voor CMO’s en hun bredere marketingteams over onderwerpen variërend van positionering tot jaarplannen, campagnes en activaties.
- Aan de hand van Human insight relevantie waarborgen, creatieve teams inspireren en de grote marketinglijnen bewaken.
Als Content Strateeg bij een full-service digital agency:
- Content, communicatie en social strategie voor verschillende A-merken in B2C;
- Brede focus; van e-commerce tot social media en advertising;
- Samenwerken met concepters, art directors, productie, SEO, UX/UI designers en development om strategie tot leven te wekken;
- Proces optimalisatie binnen een nieuw opgezette growth tak;
- Bestaande, nieuwe klanten en veel workshops en pitches.
Als Sr Branding Strategist bij een influencer bureau:
- Influencer marketing strategie opstellen voor grote A-accounts in B2C en B2B;
- Aansturen van creatieven en projectmanagers om strategie uit te werken tot campagne of programma;
- Verantwoordelijk voor de eigen agency marketing [advertising, webinars en trendpresentaties;
- Extern innovatieproject opgezet.
Als Manager Trends & Concepts bij de in-house creatieve afdeling van een internationale zakelijke dienstverlener voor B2C brands (F&B, retail):
- Trends signaleren en forecasten, bezoeken van trend events in creative tot F&B tot tech;
- Het leiden van inspiratiesessies om de organisatie en klanten te voeden met trends;
- Relevante online en offline marketingstrategie ontwikkelen, pitchen en presenteren;
- Creatieve concept, product development tot en met implementatie markt;
- Managen van 2 design medewerkers.
3 jaar Category Manager e-commerce in de retail:
- Online category strategie bedenken en uitvoeren voor category beauty en fashion bij luxe retailer;
- Verantwoordelijk voor online strategie webshop; creëren van campagnes, content marketing, promoties, nieuwsbrieven, verbeteren van navigatie en content;
- Optimaliseren van customer experience.
Accounts: B2B & B2C / A-Merken, Branches retail, fashion, F&B.
Opleidingen: Master Strategic Marketing International Business; Bachelor Product Design.
Talenkennis: Nederlands (vloeiend) en Engels (goed) in woord en geschrift.
Dienstverband: 32 uur beschikbaar voor een vast dienstverband.
Opzegtermijn: 1 maand.
Bereisbare regio: Noord-Holland.
Salarisindicatie: € 75 - 80K bruto per jaar o.b.v. 32 uur.