Terug naar het overzicht

(Kandidaat ID: 23333)

(FREELANCE) HEAD OF BRAND - DESIGN DIRECTOR - BRANDING CREATIVE - CREATIVE DIRECTOR

AMSTERDAM
Senior
Branding/design

Gewenste positie: een senior/management rol als Head of Brand, Design Director, Art Director, Senior Brand Creative of Creative Director, waarbij kandidaat verantwoordelijk is voor brand positioning, communication en consistentie, van de ontwikkeling en aanscherping van een brand persona tot het uitwerken van een product portfolio strategie en packaging design:

  • Helicopter view m.b.t. branding, positionering, propositie en packaging projecten als onderdeel van hele communicatiestrategie;
  • (Eind)verantwoordelijk voor creatie, in combinatie met hands-on designwerk;
  • Uitbouwen van bestaande relaties vanuit vakkennis en enthousiasme;
  • Verantwoordelijk voor de (her)positionering van merken;
  • Bestaande proposities en merken onder de loep nemen en aanscherpen t.o.v. Zeitgeist en concurrentie;
  • Strategisch en commercieel meedenken, budget and timelines vertalen naar creatie;
  • Aansturen studio, inspireren van designers en samenwerken met verschillende disciplines.

Gewenst bureau/brand: een agency waar zijn merkdenken en strategische invalshoek echt van waarde kunnen zijn, en waar hij kan samenwerken met gelijkgestemde professionals. Deze kandidaat heeft ook ruime ervaring aan klantzijde en kan dankzij zijn expertise en netwerk een waardevolle bijdrage leveren aan elk serieus marketingteam.

Persoon/eigenschappen: award-winning designer; denkt binnen kaders out of the box; creatief, en commercieel; overtuigend; generalistische merkdenker; goed op hoogte van de markt/concurrenten; brede sparringpartner voor opdrachtgevers.

Ervaring: 25+ jaar als Design Director, Senior Branding Creative en Art Director bij designbureaus en aan klantzijde:

  • Strategische workshops leiden en bijwonen om merken of proposities of culinary identities te definiëren;
  • Klant briefings in ontvangst nemen en deze in teamverband omzetten naar een begroting en plan van aanpak;
  • Een multidisciplinair team motiveren, plannen, aansturen en reviewen;
  • Het aansturen externe creatieven zoals copywriters, fotografen, 3D visualizers en illustratoren;
  • Creatief richting geven aan projecten en merken en een helikopter perspectief in het oog houden om zo een hoge kwaliteit te waarborgen;
  • Projecten begeleiden van concept tot uitwerking op verschillende touchpoints (packaging, point of sale digital enz);
  • Brand guidelines ontwikkelen en als brand custodian aanspreekpunt zijn voor andere agencies en disciplines die voor het merk werken.

Accounts: B2B, B2C / A-merken, private label o.a. Adidas, Affigem, Amstel, Arla, Batavus, Bavaria, Birra Moretti, Campina, Chocomel, Côte d'Or, Davitamon, Douwe Egberts, Duyvis, Georg Jensen, Haribo, Heineken, Hero, Hooghoudt, Jacobs, Koga, Lay’s, Lysol, Maggi, Melkan, Melkunie, Milo, Mora, Napolact, NS, Optimel, Orchard Thieves, Pall Mall, Philips, Quaker, Remia, Rotor, Royal Club, Scottish Leader, Senseo, Shell, Snelle Jelle, Sourcy, Sparta, Strongbow, Synofit, Tena, Verkade, Vivit, Winston.

Retailers: Action, Ah, Coop, Etos, Gamma, Hema, Jumbo, Kruidvat, Plus, Spar, Xenos.

Opleidingen: Masters degree in Visual Communication.
Cursussen: Non Violent Communication, Seven habits of highly effective leadership.

Awards: 

  • ADCN Award – Silver (Gamma), nominatie 
  • Singapore Design Award – Packaging
  • Vertex Awards – Meerdere prijzen in 2022, 2024 en 2025

Talenkennis: Nederlands (vloeiend) en Engels (goed) in woord en geschrift. Duits (goed) in woord.

Dienstverband: fulltime beschikbaar voor een vast dienstverband, eventueel op freelance/interim basis.
Opzegtermijn: n.v.t.
Bereisbare regio: Amsterdam e.o.

Salarisindicatie: € 6.000,- / € 8.000,- op fulltime basis, afhankelijk van secundaire arbeidsvoorwaarden.

Tariefindicatie: afhankelijk van de opdracht en de duur van het project.


Reageer op kandidaat

© Copyright AMACOM

© 2025 AMACOM

All rights reserved.