Terug naar het overzicht

(Kandidaat ID: 19500)

CREATIVE CONCEPTER

AMSTERDAM
Senior
Advertising, Digital, Branding/design, B2B

Gewenste positie: een functie als Lead / Sr. Creative met de focus op out of the box conceptontwikkeling aan bureau of klantzijde:  

  • Van A-Z betrokken, van de briefing t/m bewaking executie;
  • Strategie: vanuit insights en creatieve hoek meedenken over strategie, of samenwerken/meedenken met strategen;
  • Creatieve concepten ontwikkelen voor alle media kanalen;
  • Art Director: visualiseren van de grote lijnen van het concept en het aansturen van Designers en bewaken creatieve output;
  • Copywriting in Nederlands en Engels: short copy, voice-overs, manifestos, social posts, SEO; brand stories; 
  • Presenteren en pitchen van concepten op C-level;
  • Visie: bouwen aan long-term relationships van opdrachtgevers/merken met de doelgroep.

Gewenst bureau/brand: merken of instanties die behoefte hebben aan creativiteit in hun marcom strategie. Of een thema- of activatiebureau waar creativiteit voorop staat. Verder innovatief; inspirerende werkomgeving; samenwerken met diverse soorten mensen van verschillende disciplines; van tech tot de art department, met gedreven vakgekken die advertising leven en ademen.

Persoon/eigenschappen: creatief; hands-on; probleemoplossend; denker; strategisch; open en direct persoon; heldere communicatie; resultaatgericht en slagvaardig; commercieel inzicht; effectiviteit en creativiteit zijn een prachtige combinatie.

Ervaring: 15 jaar als Concept Director en Creative bij reclamebureaus, designbureau en social bureau, zowel B2B & B2C:

  • Concept Development
  • Gen AI
  • Art Direction
  • Copywriting
  • Motion & Animation
  • Fotografie
  • Begeleiden van junior creatives
  • Gewerkt voor internationale en nationale A-Merken, o.a. in de FMCG en automotive branche.

Awards:

  • 2 x 1e plaats Jonge Honden pitch
  • 3e plaats Jonge Honden Pitch, 24-uurs pitch Jonge Honden
  • 1e plaats ADCN/RAB radio workshop

Opleidingen:
Willem de Kooning Academie - Bachelor of fine arts, Advertising
Mediacollege Amsterdam - Mediavormgever

Talenkennis: Nederlands en Engels (vloeiend) in woord en geschrift.

Software kennis/ervaring:

  • Adobe Creative Suit (Photoshop, InDesign Illustrator, After Effects, Premiere)
  • Microsoft Office (Word, Excel, Powerpoint)
  • Keynote

Salarisindicatie: € 6.500-7.000,- o.b.v 40 uur, bruto p/maand, afhankelijk van secundaire arbeidsvoorwaarden.

Reageer op kandidaat

© Copyright AMACOM

© 2025 AMACOM

All rights reserved.