Gewenst project: concept-, branding- en copyklussen, zowel aan bureau- als aan klantzijde:
- Creatieve (middelenvrije) merk- en campagne concepten ontwikkelen en uitwerken;
- Copywriting: long & short;
- Branding: merkverhaal en tone of voice ontwikkelen en bewaken;
- Het liefst voor merken/mensen die écht een goed verhaal hebben dat de wereld moet horen, omdat ze iets duurzaams, innovatievers of inclusievers teweegbrengen.
- Bouwen aan (nog niet bestaande) merken: ze helpen hun koers te vinden, merkverhaal te schrijven en dit zo origineel mogelijk te verspreiden.
- Scherpe, strategisch onderbouwde concepten waar een merk nog jaren mee vooruit kan.
Gewenst bureau/brand: bureau of merk/organisatie/initiatief dat de wereld vooruithelpt.
Persoon/eigenschappen: nuchtere creatief die schrijft met liefde. Creatief en analytisch tegelijk. Scherp in concepten, gemakkelijk in de samenwerking. Maakt moeilijke dingen simpel en simpele dingen verrassend. Bijt zich vast in elke opdracht. Pragmatisch als nodig. Werkt graag samen met andere creatieven met verschillende disciplines, om iedereen te laten doen wat ‘ie écht goed kan.
Ervaring: 7 jaar als Copywriter en Creative Lead bij reclamebureaus:
- Conceptontwikkeling;
- Copywriting;
- Aansturen van creatief team (4 FTE);
- Ontwikkelen van brand stories, positioneringen en tone of voice;
- Concept bewaken en begeleiden executie;
- Nauw samenwerken met strategie;
- Presenteren van concepten en klantcontact.
- Accounts: B2B, B2C / A-merken, branches o.a. goede doelen, retail, healthcare, telecom.
Opleidingen: Willem de Kooning Academie.
Talenkennis: Nederlands (vloeiend) en Engels (goed) in woord en geschrift.
Tariefindicatie: € 105/115,- per uur (incl. onze marge), afhankelijk van de opdracht en de duur van het project.