Terug naar het overzicht

(Kandidaat ID: 14794)

SENIOR STRATEGIST - STRATEGY DIRECTOR

AMSTERDAM
Senior
Internationaal, Advertising, Branding/design

Gewenste positie: een rol als Senior Strateeg of Strategy Director:

  • Ontwikkelen en vertalen van merk- en communicatiestrategieën naar concrete plannen.
  • Adviseren van klanten over merkpositionering, proposities en creatieve concepten.
  • Bewaken van brand- en visual identity en zorgen voor consistente merkbeleving.
  • Brengt liefde voor creativiteit en een scherp cultureel perspectief mee; gedreven om merken relevant, onderscheidend en betekenisvol te maken.
  • Creëren van bekroonde inzendingen.

Gewenst bureau/brand: staat open voor zowel bureau- als klantzijde (journalistiek/creatief/social/innovatie), waar ze kan samenwerken/sparren met andere strategen.

Ervaring: 10 jaar als Strateeg bij (internationale) reclamebureaus:

  • Ontwikkelen van merk-, communicatie- en campagnestrategieën voor global accounts
  • Leiden van strategische trajecten die merkpositionering, identiteit en creatieve richting verbinden met culturele en maatschappelijke trends.
  • Vertalen van inzichten uit onderzoek en data naar concrete briefings, creatieve concepten en impactvolle campagnes.
  • Creëren van geïntegreerde communicatie- en contentstrategieën over kanalen heen (social, influencer, partnerships, brand activaties).
  • Ontdekken en benutten van culturele en gedragsinzichten om merken cultureel relevant te maken.
  • Aansturen en inspireren van creatieve teams met strategische richting en inspirerende merkverhalen.
  • Schrijven over trends en ontwikkelingen binnen marketing, cultuur en creativiteit (o.a. publicaties in The Drum).
  • Coördineren van workshops en creatieve sessies met teams
  • Ervaring met positioneringstrajecten, merkidentiteit, creatieve briefingprocessen en merkstrategie-ondersteuning voor zowel start-ups als global accounts.

Accounts: B2B, B2C / A-merken, branches o.a. FMCG, retail, tech, start-ups, telecom, automotive, sport & wellness, beers & spirits, non-profit.

Opleidingen: Persuasive Communication (MSc) en Bachelor Media and Culture.

Cursussen: Advanced Certificate in Effectiveness (IPA - Institute of Practitioners in Advertising).

Awards: Red Dot Design Award (brand design) & European Design Award (E-commerce).

Talenkennis: Nederlands en Engels (vloeiend) in woord en geschrift.

Dienstverband: fulltime beschikbaar voor een vast dienstverband.

Opzegtermijn: 1 maand.

Bereisbare regio: Noord-Holland.

Salarisindicatie: € 6500-7500,- o.b.v. 40 uur bruto p/maand, afhankelijk van de rol en secundaire arbeidsvoorwaarden.

Reageer op kandidaat

© Copyright AMACOM

© 2025 AMACOM

All rights reserved.