Gewenste positie: een verantwoordelijke marketing/communicatie functie met de focus op strategie, van branding t/m activatie en lead generatie:
- Het ontwikkelen van online, content en social strategieën;
- Het adviseren, presenteren, overtuigen en meenemen van opdrachtgevers en stakeholders;
- Betrokken bij new business en pitchen;
- Briefings schrijven, richting geven en concepten ontwikkelen;
- Schakelen met creatie, projectteams en externe partijen;
- Hands-on meewerken waar nodig, bijv. op het gebied van copy, projectmanagement, UX flows en customer journeys;
- Bewaken van strategie en executie, focus op resultaat.
Gewenst bureau/brand: bureau met een digitale innovatieve focus dat mooi en resultaatgericht werk maakt waar kandidate haar kennis, ervaring en passie kan inzetten.
Soort projecten: focus op online projecten op het gebied van content, online marketing, storytelling, visueel mooi en effectief werk maken.
Persoon/eigenschappen: ondernemend; creatief; ambitieus; analytisch; kansenspotter; kwaliteit- en resultaatgericht; pro-actief; enthousiast; communicatief; commercieel; betrokken; gedreven.
Ervaring: > 10 jaar als Strategy Director, Content Strateeg en Head of Content bij een digital, reclame, social- en communicatiebureau en aan klantzijde:
- Strategieverantwoordelijk en sparringpartner voor verschillende accounts m.b.t. digital, social, content, merk en communicatie;
- New business, client management, pitchtrajecten;
- Ontwikkelen van concepten en campagnes, social media (concepting, advertising, community management, reporting);
- Begeleiden en bewaken van creatie en executie;
- Het geven van presentaties en workshops;
- Deskresearch, analyseren van marktdata, initiëren en begeleiden onderzoek;
- Integratie new media (paid, earned, owned), social media en diverse tools om dichter bij de consument te komen (o.a. uitwerking van community platform en mobiele app);
- Projectmanagement, schrijven van briefings, beheren en bewaken van budget;
- Media advies o.b.v. strategie;
- Managen van afdeling (+/- 10 man);
- Interne aansturing, leiding en verantwoordelijkheid over (project)team en studio, externe aansturing en coördinatie van leveranciers;
- Lid MT.
Accounts: B2C/B2B, A-Merken, ervaring in alle branches.
Opleidingen: Master Marketing; Bachelor Commerciële Economie.
Talenkennis: Nederlands (vloeiend) en Engels (goed) in woord en geschrift.
Bereisbare regio: ’t Gooi, Midden Nederland, Noord Holland.
Dienstverband: 4 dagen per week (eventueel fulltime) beschikbaar op freelance basis.
Tariefindicatie: € 80/100,- per uur, afhankelijk van de opdracht en de duur van het project.