Terug naar het overzicht

(Kandidaat ID: 12997)

HEAD OF CREATIVE - CREATIVE DIRECTOR

AMSTERDAM
Management
Internationaal, Social, Media, Advertising, Digital, Klantzijde/brands, Content

Gewenste positie: een creatieve, strategische positie als Creative Director:


  • Ontwikkelen van (creatieve)strategieën, positioneringstrajecten, 360 graden concepten en campagnes optimaal vertalen naar alle kanalen, brand building en brand design development;
  • Presenteren van creatieve strategieën/concepten a.d.h.v. marketingdoelstellingen en business goals en het overtuigen van management/stakeholders;
  • Managen van een creatieve afdeling en het inspireren en coachen;
  • Verbinden van creatie en de stakeholders.


Gewenst bureau/brand: tv-/media/reclamebranche of aan klantzijde in-house; succesvolle start-ups; affiniteit met lifestyle, entertainment, toys, gaming, sport, retail en fashion (internationale brands die cultureel impact maken).

Persoon/eigenschappen: Visie en diplomatie in één, multidisciplinair; creatief; rustig; realistisch; vertrouwenspersoon; probleemoplosser; teamplayer; gemakkelijk in de omgang; progressief; vernieuwend; nieuwsgierig en een innovatieve denker; kwaliteitsgericht; merkdenker. Combineert strategisch leiderschap met een hands-on creatieve visie. Weet merken internationaal te laten groeien en bouwt sterke, gemotiveerde creatieve teams. Een visionaire leider die merkverhalen vertaalt naar grootschalige, onderscheidende campagnes met aantoonbare resultaten. Signaleert wat de behoefte achter de vraag is, neemt een duidelijke positie in, en neemt iedereen mee in zijn visie. 


Ervaring: > 20 jaar internationale ervaring in media, entertainment en streaming en bij een digital reclame/productiebureau. Heeft een indrukwekkend trackrecord in het bouwen van merken, teams en campagnes die impact maken:


  • Verantwoordelijk voor de (her)positionering en ontwikkeling van internationale entertainment- en streamingmerken;
  • Leidinggegeven aan creatieve teams (tot 30+ medewerkers) verspreid over meerdere landen;
  • Ontwikkelen en aansturen van geïntegreerde 360° campagnes (tv, digital, social, OOH) met tienduizenden assets;
  • Succesvolle lancering van een premium streamingdienst in 22 Europese markten;
  • Bekroonde rebrands geleid van toonaangevende tv-zenders, resulterend in merk- en kijkcijfergroei;
  • Opzetten en optimaliseren van creatieve workflows, waaronder AI-gedreven processen die substantiële budgetbesparingen realiseerden en creative development processen versnelden;
  • Bewaken van merkstrategie, branding consistency en creatieve kwaliteit in alle uitingen;
  • Intensieve samenwerking met marketing, strategie en externe bureaus voor ontwikkeling en executie;
  • Ruime ervaring met storytelling, design thinking, brand design, marketing campagnes en integrated brand marketing;
  • Sterk trackrecord in het bouwen van creatieve teams en culturen, mentoring en people management.

Awards en Nominaties: diverse Internationale Awards; Promotion Marketing Association Reggie Award. Nominatie Lamp.

Opleidingen: Graphic Design; 2D Design & New Media, Strategy Finishing School.


Talenkennis: Nederlands en Engels vloeiend in woord en geschrift.


Bereisbare regio: Noord Holland/Midden Nederland.



Opzegtermijn: n.v.t.



Dienstverband: fulltime beschikbaar voor een vast dienstverband (interm/freelance is bespreekbaar).


Salarisindicatie: € 120K / € 125K afhankelijk van secundaire arbeidsvoorwaarden.

Reageer op kandidaat

© Copyright AMACOM

© 2025 AMACOM

All rights reserved.