Terug naar het overzicht

(Kandidaat ID: 10960)

BRAND DIRECTOR - BUSINESS LEAD - HEAD OF ACCOUNT

AMSTERDAM
Management
Internationaal, Social, Advertising, Purpose Driven

Gewenste positie: zware account of business lead rol of als brand director (met focus op: team begeleiden, merkstrategie en positionering).

  • Key account Management; C-Suite & Stakeholder Management;
  • Focus op relatiebeheer; secundair new business (consultative selling);
  • Merken bouwen; met sterke aandacht voor sales;
  • People management; empoweren / begeleiden van het team;
  • Operationeel en organisatorisch; begeleiden van creatieve workflow + P&O.

Gewenst bureau/adverteerder/brand: global creatief, strategisch (netwerk) award winning bureau of een global (fashion/lifestyle, liefst duurzaam!) merk.

Persoon/eigenschappen: oplossingsgerichte leider met een track record in het opbouwen en managen van creatieve organisaties. Gepassioneerd over het stimuleren van een positieve, samenwerkende teamcultuur. Strategisch en analytisch sterk. Nieuwsgierig, sterk en vastberaden om creatieve en strategische visie te verkopen. Passie voor sustainability.

Ervaring: 16 jaar bij toonaangevende global agencies in Business Lead en Brandmanagement rollen en als lid MT.

  • Bewezen track record in het opbouwen en leiden van toegewijde en succesvolle teams over verschillende bedrijfsonderdelen;
  • Sterke connecties onderhouden op C-suite niveau binnen zowel merken als bureaus;
  • Diepgaand begrip van concurrerende landschappen, proactief aanpakken van zorgen en optimaal benutten van trends en kansen;
  • Ruime ervaring in het effectief inzetten van PR om campagnes tot een succes te maken;
  • In staat om bedrijfsstrategieën helder te verwoorden en te positioneren, zodat ze aanspreken bij specifieke marktsegmenten en doelgroepen;
  • Media vrije denker, met leiderschapskwaliteiten en een sterke focus op duurzaamheid;
  • Gedreven om op maat gemaakte oplossingen te creëren die klanten vooruit helpen;
  • Digitale transformatie - merkopbouw en - vergroting - bedrijfsontwikkeling;
  • Verantwoordelijkheden: accountbeheer, dealstructuur/onderhandelingen, werving van toptalent, begeleiden van multifunctionele teams;
  • Lid MT.

Accounts: Lifestyle, Duurzaamheid, Automotive, Telecom, Tourisme, FMCG

Opleidingen: hbo, bachelor Marketing & Management.

Awards: 9x Cannes Lions, 2x Cannes Lions Grand Prix, LIA Agency of the Year, 4x LIA, 1x One Show, 3x D&AD, ADCN Agency of the Year, 7x DCN, 2x SPIN, 3x EFFIE, SAN Agency of the Year, 5x SAN, 1x FWA 2x Act Award winner. Nominee: 2022’s Advertising Professional Top 100.

Talenkennis: Nederlands (vloeiend) en Engels (goed) in woord en geschrift.

Dienstverband: fulltime beschikbaar voor een vast dienstverband.
Beschikbaar: op korte termijn.
Bereisbare regio: Randstad.

Salarisindicatie: € 120K op jaarbasis o.b.v. 40 uur bruto p/maand, afhankelijk van secundaire arbeidsvoorwaarden, partnership, bonus ed.

Reageer op kandidaat

© Copyright AMACOM

© 2025 AMACOM

All rights reserved.