Kandidaat: INFLUENCER MARKETING MANAGER

  • Vast
  • AMSTERDAM
  • PR/Influencer Marketing
  • Medior
  • (Kandidaat ID: 39091)

Gewenste positie: een rol als influencer marketing manager:

  • Ontwikkelen/uitrollen en managen van strategieën en campagnes;
  • Creatieve concepten bedenken/meedenken met campagnes;
  • Aanspreekpunt voor en opbouwen van relaties met klanten en influencers;
  • Meten en analyseren van resultaten;
  • Manager van influencers.

Gewenst bureau/brand: klein of middelgroot/groot bedrijf waar ze kan werken met senior professionals en er ruimte is voor eigen inbreng. Doorgroeimogelijkheden/trainingen.

Persoon/eigenschappen: communicatief, sociaal, gedreven, creatief, oplossingsgericht, eerlijk.

Ervaring: 2,5 jaar als Influencer Marketing Manager bij een creatief PR- en influencermarketing bureau:

  • Van A-Z verantwoordelijk voor de uitvoering van influencer marketing campagnes;
  • Aanspreekpunt voor de klant en talent managers/agencies;
  • Identificeren en benaderen van influencers die aansluiten bij de merkstrategie van de klant;
  • Coördineren van campagnes;
  • Schakel tussen klant en influencer;
  • Onderhandelen met de klant en influencers;
  • Matchen van influencers met merken, onderzoek doen naar doelgroepen;
  • Opstellen van contracten;
  • Reviewen van campagnes;
  • Factureren;
  • Analyseren van resultaten en maken van rapportages;
  • Ontwikkelen en uitvoeren van PR plannen en activaties;
  • Onderhouden van klantrelaties;
  • Coördineren van evenementen.

Accounts: B2C / A-merken, branches o.a. retail, fashion, lifestyle.

Opleidingen: Creative Business (hbo).

Talenkennis: Nederlands (vloeiend) en Engels (goed) in woord en geschrift.

Dienstverband: fulltime beschikbaar voor een vast dienstverband.

Opzegtermijn: op korte termijn beschikbaar.

Bereisbare regio: Noord-Holland.

Salarisindicatie: € 3.500,- o.b.v. 40 uur bruto p/maand, afhankelijk van secundaire arbeidsvoorwaarden.