Kandidaat: CREATIEF STRATEEG – STRATEGY-CREATIVE DIRECTOR

  • Freelance & Vast
  • Amsterdam
  • Content & Klantzijde/brands & Digital & Advertising & Social
  • Lead
  • (Kandidaat ID: 22440)

Gewenste positie: een functie op het snijvlak van strategie en creatie, altijd vanuit de doelgroep:

  • Strategische merkontwikkeling en overkoepelende campagnes met een sterke focus op het creëren en begeleiden van 'the big idea'.
  • Werken aan projecten met een focus op doelgroep, cultuur & trends, en creëren van content die echt resoneert.
  • Ontwikkelen van contentstrategieën op basis van insights & data, en deze doorvertalen naar relevante platforms en kanalen.
  • Innovatieve en inspirerende strategieën ontwikkelen binnen commerciële, dynamische omgevingen met heldere doelstellingen en doelgroepen.
  • Effectief luisteren, doorvragen en helder presenteren aan opdrachtgevers.
  • Inspireren en coachen van creatie en strategie.
  • Bewaken van de juiste executie en impact.
  • Sterke design- en copywriting background, in staat om creatie te beoordelen en waar nodig hands-on bij te springen.
  • Buiten de gebaande paden denken en creativiteit inzetten voor projecten met stevige commerciële en/of sociale, impactvolle doelstellingen en een duidelijke doelgroep om te overtuigen, te ondersteunen of te verleiden.

Gewenst bureau/brand: reclamebureau/ mediabureau, activatiebureau, communicatiebureau, award winning, agile omgeving.

Cultuur: professioneel, kritisch en doelgericht, maar tegelijkertijd open, los en innovatief. Een plek waar durf, creativiteit en ego-loosheid centraal staan, en waar met plezier samen hard wordt gewerkt aan het opschudden van de markt en het creëren van de meest effectieve contentoplossingen voor onze klanten en partners.

Persoon/eigenschappen: storyteller, analytisch en creatief, empathisch, charismatisch, open persoonlijkheid, ondernemend.

Ervaring: 12 jaar ervaring als Creatief Strateeg bij diverse content agencies

  • Creatieve (content) strategie en merkontwikkeling.
  • Gespecialiseerd in het bedenken van gedurfde ideeën en het tot leven brengen ervan op verschillende platforms.
  • Expertise strekt zich uit over diverse sectoren, waaronder FMCG, technologie, muziek, lifestyle, mode, entertainment, duurzame energie, overheidsinstellingen en zorg.
  • Focus op het creëren van aansprekende campagnes en interactieve content die emotioneel verbinden met doelgroepen en resultaten boeken.
  • Projecten & accounts: Interesse in ludieke, PR-gedreven, innovatieve en emotionele, prikkelende, cultureel relevante campagnes en activaties.

Accounts: B2B, B2C / A-merken o.a. Iglo, Heineken, Red Bull, Rijksoverheid.

Opleidingen: Kunst Academie | grafisch vormgeving & film – HBO Communicatie & Multimedia Design (Bachelor of multimedia).

Awards: Winnaar Branded Content Event | Effie & San Accent | Winnaar ‘Wheel of Retail’ | Winnaar ‘Meest marktverruimende de product’.

Talenkennis: Nederlands (vloeiend) en Engels (vloeiend) in woord en geschrift.

Software kennis/ervaring: Adobe Photoshop, Illustrator, After Effects, Premiere Pro, Keynote, PowerPoint, Canva, Microsoft Office, Ableton, diverse AI-tools.

Dienstverband: fulltime beschikbaar voor een vast dienstverband, eventueel op freelance/interim basis.

Opzegtermijn: 1 maand.

Bereisbare regio: Amsterdam/Noord-Holland.

Salarisindicatie: € 85.000/100.000,- bruto per jaar - afhankelijk van secundaire arbeidsvoorwaarden.

Tariefsindicatie: afhankelijk van de (soort/duur) van de opdracht.