Kandidaat: FREELANCE SOCIAL MEDIA MANAGER - ADVERTISING SPECIALIST

  • Freelance
  • AMSTERDAM
  • Content & Digital & Media & Social
  • Senior
  • (Kandidaat ID: 21634)

Gewenste positie/project: een senior functie op het gebied van social (advertising) media:

  • Social (advertising) strategie
  • Managen social content;
  • Coachen en inspireren van (junior) social media specialisten;
  • Adviseren van klanten / interne stakeholders;
  • Adviseren content creatie;
  • Opzet, monitoring en evaluatie van social (advertising) campagnes;
  • Test & learn mentaliteit.

Gewenst bureau/brand: reclamebureau, mediabureau, activatiebureau, themabureau, communicatiebureau, Award winning, Agile omgeving, klantzijde.

Persoon/eigenschappen: gestructureerd; efficiënt; gedisciplineerd; innovatief; harde werker; sociaal vaardig; sportief en actief.

Ervaring: 10 jaar als freelancer (bureau & klantzijde), Social Media Manager bij een social/digital bureau en als Communication Executive bij een PR/(sport)marketingbureau:

  • Coachen en inspireren van (junior) social media managers;
  • Adviseren van klanten;
  • Content creatie;
  • Aanspreekpunt m.b.t. platforms als Meta, Snapchat en LinkedIn;
  • Community en communicatiemanagement;
  • Social advertising;
  • PR.

Accounts: B2B, B2C / A-Merken, Branches; automotive, media & entertainment, retail, fast moving consumer goods, travel, telecommunications, non-profit.

Awards: Esprix (goud); Cannes Lion (goud).

Opleidingen: Commerciële Economie.

Certificaten: Snapchat Certified; Facebook Champion.

Talenkennis: Nederlands (vloeiend) en Engels (goed) in woord en geschrift.

ICT kennis/ervaring:

  • Smartly
  • Sprinklr
  • Advertentie omgevingen van verschillende social platformen (Meta Business Manager)
  • Channable
  • Photoshop

Bereisbare regio: Noord-Holland.

Dienstverband: fulltime beschikbaar (half februari 23) op freelance basis.

Tariefindicatie: € 90/100, afhankelijk van de opdracht en de duur van het project.